Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Saturday, August 21, 2010

Home » , , » Tukar Minyak at Toyota Service Centre

Tukar Minyak at Toyota Service Centre


Walaupun aku tak keje ari nih, duty calls anyway.
Kena anto kereta pergi service walaupun mileage tak sampai lagi tapi time (yg 3 bulan every service) tu dah sampai... so kena la datang service (which ever comes first-according to the service lady over the phone). Kalau ikut milage still ada lagi 1700km lagi... tapi memandangkan still underwarranty... have to la.

Appointment aku jam 9am tapi memandangkan aku nih effective.. jam 8:45 aku dah sampai dah... yg best nya ramai gak org even aku mai awai....

Aku siap register masuk at jam 8:50am lepas tu diaorang suruh aku lepak kat "Ruang Menunggu" yg ada coffee-maker, air mineral & roti. Tapi memandangkan hari nih posa.. so tak dapat la menikmati kopi yg sedap kat sini... seriously mmg sedap kopi yg mesin tu buat.... pekat and penuh kenikmatan... nih mesin yg kita tekan button, baru dia grind the coffee mix with creamer and being push out dengan kelajuan tinggi kedalam cup yg disediakan... berbuih buih and mmg lazat.
So aku dok terliur aje la...

Internet

Kat sini jugak ada 2 internet terminal, tapi satu pun tak leh pakai... nasib baik aku bawak HP Mini aku nih..

tak le bosan sangat (ala nih notebook yg dapat free dari package Streamyx Cool Uni-Pack tu) and Service center nih lak provide free WIFI, so aku gunakan la sepenuhnya.. siap dok download UBUNTU lagi ....

Connection laju gak sebab ada 2 org ja yg tgh dok pakai skrang nih.... and aku rasa aku la yg paling banyak guna bandwidth....

Service Kereta.
Kereta aku cuma di"drive" masuk ke tempat service at jam 9:45am... 45 minit kereta aku dok lepak kat depan tu takde org buat aper aper... kebetulan keta aku diorang service berdepan dengan Waiting Room nih so dapat la aku tengok melalui cermin nih sambil dok type.

Ntah jam brapa ntha ler nak siap... tunggu je la... sekarang dah jam 10:45am = aku dah lepas kat sini selama dekat dekat dah 2 jam!! perghhh.. dah ler aircond pun sejuk....

nanti bila dah settle aku update time kat sini.. :D

by then aku nak blogwalking jap and nak buat keje sikit.. banyak paper nak kena settle nih...

slamat!!!

@UPDATE!!

Siap di service at 12:45pm 3jam 45 mins selepas aku walk in... pergh!! tapi very satisfaying... kereta rasa lagi sedap bawak.....

0 Comments this post:

Related Posts with Thumbnails