Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Tuesday, October 05, 2010

Home » , , , » Tutorial: Tambah "LinkWithin" kat blog

Tutorial: Tambah "LinkWithin" kat blog

Dengan semangat nak membantu kengkawan berblog,
aku buat satu so called tutorial camne nak tambah "You might also like:" kat bawah post korang yang mana ia akan bagi randomly suggested link under every post.

Cik AkuMakhlukBumi tanya aku camno nak buat benda tu..


since aku dah lupa kat mana aku baca benda tu so aku buat la satu entry,
at least sesapa lagi yang nak buat bleh la try gak...

Sungguh mudah step dia 




2. Masukkan details.
3. Click "Get Widget"
...(sementara itu)..
4. Buat Widget "HTML/JavaScript" baru kat blog design
5. Letak kat bawah blog punya widget.

6. Klik "EDIT"
7. Pastu copy  code and paste kat blog "HTML/JavaScript"
8. Save

itu ajer... cuba try test tengok camne..

kalau ade nak kena tambah.. inform la ek.. :o)

kuman: ilmu kena dishare, baru berkat..

10 Comments this post:

shahrilhakime said...

kumanx....
bagoih buat linkwithin ni....senang pengunjung blog kite nak tengok entri2 kite sebelom nii.......

Kalamhati said...

betul tu..menyampaikan ilmu tu Nabi galakkan kita..=) amal jariah tu

Ummi Hanie said...

baguss kuman...

rajin2lah wat tuto..nescaya akan cepat femes..hihihi ;p

Bee said...

kuman. .bee dah follow mu lamew dah ler. .n tq 4 da tutorial ni ek. .now blog bee ada linkwithin da. .dah lame cr tau. .ehehe. .

Bee said...

kuman. .bee dah follow mu lamew dah ler. .n tq 4 da tutorial ni ek. .now blog bee ada linkwithin da. .dah lame cr tau. .ehehe. .

Unknown said...

@D08: ha'ah .. dulu dok carik cara nak buat sampai guling guling dok carik.. by luck jer terjumpe dulu

Unknown said...

@kalam: alhamdullilah .. saya hanya menyampaikan apa yg saya tau :)

Unknown said...

@ummi: tolong jer kengkawan blog.. hehe *malu-malu*

Unknown said...

@Bee.. ya kaa? sorry ek lambat follow... tak perasaan la ehhehe.. no problem.. slamat guna ilmu tu :D

Bee said...

Takpe. . .

Related Posts with Thumbnails