Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Wednesday, September 26, 2012

Home » , » Part 5: Ekspedisi ke Gunung Berapi Kerinci, Indonesia (Ogos 28 ~ 1 Sept 2012)

Part 5: Ekspedisi ke Gunung Berapi Kerinci, Indonesia (Ogos 28 ~ 1 Sept 2012)

Semua entry mengenai pendakian gunung dalam blog aku ni adalah hasil catatan adik aku yang memang hobby dia mendaki gunung. Aku cuma menge"share"kannya di blog aku agar org ramai dapat sama-sama mengikuti pengalaman beliau dan rakan-rakannya. So selamat membaca dan selamat mendaki.
-kuman
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gunung Berapi Kerinci, Kerisik Tuo Indonesia
(Part 5/5 - photo heavy)

Sampai di Padang lebih kurang subuh dan selepas solat subuh kami pergi makan pagi dan beli sedikit lagi cenderahati sebelum berangkat pulang. Kami menaiki flight di lapangan terbang minangkabau padang indonesia pukul 8.40 pagi dan sampai di LCCT Malaysia pukul 10.40 pagi. Setelah bergambar sedikit lagi dan salam menyalam suma berangkat pulang ke destinasi masing-masing.. Aku menunggu flight ke penang pukul 1.35 tengahari dan sampai di penang pukul 2.45 petang. Family aku datang ambil aku di airport kerana kebetulan diorang datang nak berjalan-jalan di Penang. Kemudian siap semua bergerak pulang ke rumah.

Kesimpulannya ni first trip aku di luar negara dan aku amat berpuas hati dengan segalanya.. guide yang peramah, makan yang sedap dan kawan2 yang sempoi. Mendaki gunung di Indonesia adalah berlainan dengan di malaysia dari segi pakej yang disediakan dan view yang menanti.. Aku akan kembali lagi di Indonesia untuk next trip.. InsyaAllah. J