Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Tuesday, July 20, 2010

Home » , » Beban bila seat dekat dengan emergency exit....

Beban bila seat dekat dengan emergency exit....

Burden of seating close to the Emergency Exit door..

Kenapa Beban? haa ni nak story nih....

Seperti yg dijanjikan....
.. aku rasa mmg dah dijanjikan kot, 2 flight yg aku naik semua kena duduk dekat sebelan Emergency Exit... kalau emergency exit bas ka or emergency exit bangunan ka ok gak ler.. nih emergency exit plane!!... jadik nya macam nih...

Me: hmm.. seat 12A, menarik nih... window seat... mana seat ek..

Pramugari: Encik seat apa? 12A? haa sini.. letak barang kat kompartment atas ya encik..

Me: (senyum and angguk)... berat pulak handcarry aku nih...
(beberapa minit berselang)

Pramugari: Maaf encik... memandangkan encik duduk di seat dekat dengan emergency exit, kalau ada kecemasan. Encik dipertanggungjawabkan untuk buka pintu kecemasan ini (sambil tunjuk kat pintu tepi aku).

Me: Ni pintu 35lbs nih?Pramugari: Ya encik, tapi kalau encik tak sudi dengan tanggungjawab tersebut, kami boleh tukarkan ke seat lain.

Me: (alamak tanggungjawab besar ni) hehehe no problem puan pramugari..

Pramugari: puan? :o)

Me: err.... ada kemungkinan saya nak kena bukak pintu ni ka puan.. err..cik pramugari

Pramugari: Tak de la... tapi mana nak tau kan... (dia dah start tak guna bahasa baku dah..)

Pramugari: Baca instruction kat depan nih kejap lagi ek.. jangan baca masa kena bukak pulak... :D

Me: Boleh puan... and orange juice & kacang 3 bungkus yaa... :D

Pramugari: ... senyum...

Dengan itu sepanjang flight 50 mins tu aku hidup dengan "tanggungjawab" tu la...

nasib baik ok.
Tapi rasanya mmg la dikhas kan seat tepi pintu ni untuk org yg capable (aku capable ka or able ajer) untuk bukak pintu nih, ye la kan.. cuba tengok gambar nih...




Sepanjang row seat 12 tu, cuma aku sorang jer tu yg seating kat situ.. temasuk la jugak row seat 13 (belakang aku - ada lagi satu emergency exit) pun takde orang gak...

naya naya nak kena bukak semua Emergency Exit tu.. ehhehe

nasib baik Pramugari baik.. kalau tak sure tak mo la ngan tnaggungjawab tu..

tapi alhamdullillah... takde la kena aku laksanakan tanggujawab tu... banyak gak scenario bermain dalam kepala ehheh tu la asalah pengaruh tv banyak sangat... ;D

nik satu dari view dari dalam plane.. kalau tak salah aku pilot cakap masa tu plane tengah lalu atas Pulau Pangkor...

enjoy..


0 Comments this post:

Related Posts with Thumbnails