Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Wednesday, September 29, 2010

Home » , » 12 nelayan Indonesia di tahan di Perak

12 nelayan Indonesia di tahan di Perak

 (gambar Utusan Online)

LUMUT 28 Sept. - Dua beradik antara 12 nelayan warga Indonesia yang ditahan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) kerana disyaki menangkap ikan secara haram di dua lokasi berasingan di perairan Perak dekat sini semalam. (Utusan Malaysia Online)


Nampaknya penunjuk perasaan di Indonesia akan tunjuk perasaan lagi la kat depan Kedutaan Malaysia di Jakarta.


Bila dah terang terang menceroboh, mestilah negara terbabit akan ambil tindakan.
Tapi ada pihak yang tak paham nih dan cuba menangguk di air keruh dan cuba nak mengeruhkan persahabatan antara Malaysia-Indonesia.


Tak salahkan nelayan tu, aku nih pikir yang po GPS diorang rosak masa tu. Kan malam mana nak nampak kat mana diorang duduk, dah le tengah mala buta dan bukannya nampak pun garis sempadan kat tengah laut tu.


kalau tak caya try la lepak kat tepi laut yang sunyi takde lampu etc tu... haa baru tau betapa gelapnya malam di lautan.


Apa-apa pun aku berharap sangat takde lagi la insiden tunjuk perasan perasaan melampau-lampau di lakukan baik di Malaysia ataupun di Indonesia..


Selamat..

1 Comments this post:

DKosongLapan said...

kite tengok ape puak2 kat Indon ni nak buat...... ape lagi deme nak melalak..... udah teghang bende salah deme buat.....kite tangkap leee

Related Posts with Thumbnails