Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Thursday, September 30, 2010

Home » , , , » Medical certificate: Aku tewas akhirnya.

Medical certificate: Aku tewas akhirnya.

Setelah terpaksa buat entry mengenai blog dengan Suara,



Aku terpaksa mengaku kalah pada keadaan semasa yang memaksa aku memecah tradisi berkerja aku.

Aku terpaksa ambik MC hari ini sebab dah tak tahan lagi dengan sakit kepala dan ketat hidung.

Ke Klinik sekitar jam 10:45am dan keluar dari klinikjam11:30am dengan sekeping MC dan 3 jenis ubat... ubat yang besaq besaq lak tu,, camne la aku nka telan semua ubat tu,, aku dah le penakut nak makan ubat...


"encik Kuman Bilik 1"
Doc: Apa cerita ni cik Kuman?
Aku: Sakit kepala ladoc ni kat dahi nih, dan hidung ketat.
Doc: hmmm rasanya badan tengah melawat penyakit nih dan tanda-tanda nakk selsema, ada main hujan ka?
Aku: ada la kena sikit 2-3 hari lepas, tapi hari nih yang sakit sangat.
Doc: Ada kahak tak? kaler kuning/hijau?
Aku: ada doc, kaler hijau pekat.. sepekat cendol tu.
Doc: Itu nanah tu hasil dari kuman kalah lawan ngan darah, dikeluarkan dari badan melalui kahak antaranya.
Aku: ooooo padan la rasa sesak dan meletup letup dalam badan nih.
Doc: Ok tak nih nak masuk keje?
Aku: tak la doc, saja keje mengadap PC, tulisan pun nak 2-3 bayang dah tadi.
Doc: oklah saya bagi MC, takpe saya paham sat gi lena depan PC lak lagi masalah.
Aku: err MC setengah hari ada tak doc?
Doc: gelak... mana ada..saya bagi 1 hari dah la noo.
Aku: beres doc..

So lepas dapat MC terus aku balik tidokejap, baru bangun ja nih... :D

3 Comments this post:

DKosongLapan said...

takpele......pejuang yang tewas setelah berjuang adalah lebih baik dari mereka yang tidak berjuang langsong!!!

RuSh D said...

moga cepat sembuh..
gudluck

Kuman Chaos said...

@D08: yup... ada masa menang ada masa kalah

@RushD: insyallah.... semakin ok

Related Posts with Thumbnails