Aku rasa la kan, sedikit sebanyak kes yang sedang ongoing nih (kes kematian Dato' Sosilawati) menymbang kepada peningkatang penjualan akhbar. Tak kira la apa akhbar/media cetak walaupun setiap akhbar dah ada version online kat internet sbg contoh Utusan Malaysia, Berita Harian, Kosmo, Harian Metro dan sebagainya.
Mengikut kata mamak kedai tu, orang tiap hari lepas kes kematian Dato Sosilawati, memang orang tertunggu-tunggu kedatangan akhbar setiap pagi dan dia kata lagi so far yang paling laku akhbar Harian Metro & Kosmo.
Headline akhbar pun turun menjadi punca utama pembelian akhbar oleh pelanggan sebagai contoh. Tajuk headline akhbar Kosmo macam di bawah...

Yang menyebabkan aku buat entry nih sebab semalam aku termiss-ed beli paper Utusan Malaysia semalam. So semalam kiranya aku paperless la hahahah sebab kena baca yg e-version online. Nasib baik aku ada online kalau tak mmg takde dalam loop la regarding pembacaan akhbar aku.
So hari nih aku nak keluar awal carik paper.
p/s: ini berdasarkan pemerhatian aku kat kedai mamak depan rumah aku, so takde la statistik yg dapat mengesahkannya cuma aku punya pandangan aje.. :o)
2 Comments this post:
btol la.nak beli paper kena beli pg.kalau dah tgh hari tu mmg abis la.mmg sebab kes dato sosilawati la paper laris
betul tu... ari tu bukan lewat sgt pun. sbb tu ari ni beli awal ehheeh.
Waktu lepas perbentangan budget pun selalunya paper abis gak...tetambah kalau gomen umum bonus heheh
Post a Comment