Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Thursday, October 21, 2010

Home » , , , » Busy Like a Bee (Sibuk macam seekor lebah)

Busy Like a Bee (Sibuk macam seekor lebah)

Pelikkan  kenapa guna lebah sebagai sibuk?

 
awat serangga lain tak sibuk ka? awat tak dibuat “sesibuk semut” or “sesibuk lalat”.

Lalat pun  makhluk yang sibuk jugak kan.

Aku rasa sebab utama nya sebab “Bee” bunyi dekat nak sama dengan “Busy” sebab tu la so kalau kita guna yang Bahasa Malaysia ayat “Sesibuk Semut” sedap la bunyinya kan?

So kepada sapa aku nak kena forward kan recommendation phrase nih?
err Menteri Kerja-raya? Menteri Pendidikan?

Entry ni sebenarnya nak habaq yang aku nih tgh sibuk, tadi org tanya aku sibuk tak?
aku habaq “Busy Like a Bee”, sebab tu la.hehehe


So kembali ke regular blogwalking..

7 Comments this post:

ajim said...

menurut kajian yg dijalankan, "busy like a bee" terhasil drpd gabungan 4 pktaan.ok gurau je.maybe sbb dlm BI, busy dgn bee tu ade rhyme kot.haha.

My Little Diary said...

he3x... saya pun busy like a bee.... busy bolkwalking... :P


entry terbaru "header dah bertukar"

Unknown said...

@ajim: ada logic nya.. bagus analysis ko ehheheeh

@Diary: ok la tu BW bleh tambah traffic ehehhe

Gayahspears said...

aku pon bz gak nih.. tp aku busybody~wakakakantoi suda

Unknown said...

@gayah: ok ok at least ada perkataan "BUSY" still relevant ahhhaa

Unknown said...

myb bee is d best,
alasan utama,
wallahualam..
muahahaha...

AngahSayang2314 said...

ooo nampak sangat la tengah free nie yeee...... ingat jgn makan gaji butooo hehehe

Related Posts with Thumbnails