Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Saturday, October 02, 2010

Home » , , » Phone HTC HD waterproof?

Phone HTC HD waterproof?

ni kejadian semalam aku lupa nak cite kat sini.

Ada member aku guna hp yang "terer" nih.. HTC HD Touch.

Pastu petang semarin, masa hujan lebat time nak solat jumaat, dia berlari la ke kereta dia and tak sedaq hp dia jatuh (nih jenis yang sangkut kat pinggang tu).

Pastu masa balik dari masjid baru dia perasan yg HP dia nih hilang, gelabah la satu office dia mencari. and then dia teringat untu trace balik jalan dia lari tadi tu.



Alih alih dia ternampak HP dia tu dok terendam dalam air kat tepi parking lot dekat ngan kereta dia.

yang best nya air tu ada la sedalam 10cm lebih kurang and HP dia duduk dalam tu (kan hujan masa nak p solat tadi) dia pun panik la.

Aku cakap kat dia tunggu kejap bagi kering bebetul baru ON, dia dah tak sabar, lepas 30 minit jer dia terus on.

HP dia tu terus on takde masalah pun, siap ada miss call dari dia lagi (masa dia tengah dok mencari tadi la).

So aku buat conclusion yang phone HTC HD nih memang waterproof, sebab takde air langsung kat dalam tu. Walaupun aku tengok lubang banyak gak.. ada lubang USB la, lubang apa lagi ntah..
tapi langsung takde air.

Aku ras terendam lama gak ler dalam 30-45 minits la jugak...

kagum kagum...

10 Comments this post:

Ben Ashaari said...

ehem.. tahan lasak pon yer... hehe..

sukemakan said...

waw!
patut beli la camtu!

shahrilhakime said...

terendam tu satu hei.... naseb baek takde sape yang jumpe.....kalo tak.....babai je leee

diriku said...

owh..baguslah klu g2..klu x, melayang dah duit nk baiki..he2..

tgsaqura said...

best ker phone tu??kagum nihh!!!!

Unknown said...

@Ben: haa itu yang best tu, memmula dulu nampak macam fragile jer pun heheh rupanya best dari dulu member dok recommend, bila la nak layan 1 heheh

Unknown said...

@SukeMakan: rasanya patut sebab dah tengok ketahanannya yang menakjubkan, macam tak percaya jer

Unknown said...

@D08: Yang takde org jumpe tu sebab masa tu ujan,, takde sape yang keluar dari opis waktu tengahari. Parking nih private parking untuk org-org opis aku jer

Unknown said...

@diriku: memang tak baiki la jawabnya, beli baru terus dia kata kat aku heheh

Unknown said...

@myzone: kalau ikutkan memang best!! sebab ketahanan terbukti, function pun ok gak, ada sesapa nak try rendam iphone dia dalam air?

Related Posts with Thumbnails