Followers

NOTICE:

Now you can click on photo and it will zoom in. Thanks to the HighSlide Javascript. How to do it? its in my "Blog Stuff" page...

Saturday, October 09, 2010

Home » , , » Pandangan Ustaz Asri mengenai Astaka Malaysia di Shanghai Expo: ada logiknya..

Pandangan Ustaz Asri mengenai Astaka Malaysia di Shanghai Expo: ada logiknya..

Shanghai World Expo 2010


(gambar dari internet)

Aku dah banyak baca review tentang Shanghai World Expo nih,
tapi takde satu pun yang secara khusus menceritakan tentang Astaka Malaysia.

Tempat yang dibina unutk menonjolkan Malaysia di mata dunia.

Tapi apa yang diceritakan oleh Ustaz Asri semasa dia melawat kesana baru-baru ini amat mengejutkan aku terutama mengenai Astaka Malaysia.

Aku memang suka baca tulisan Ustaz Maza nih bernas & membuka mata.

Macamana boleh terlepas pandang nih...




SHANGHAI, ISLAM, MELAYU DAN 1 MALAYSIA
Dr Mohd Asri Zainul Abidin

Ketika saya menulis rencana ini, saya sedang berada di Shanghai dan menuju ke Xian dan Beijing. Beberapa hari lepas, pada 21hb September 2010, saya menyertai satu rombongan VVIP melawat Shanghai World Expo 2010. Satu expo yang teramat besar bermula dari Mei sehingga Oktober 2010. Hampir 200 negara menyertainya. Kos keseluruhan expo ini mungkin puluhan billion ringgit.


Baca selanjutnya di website beliau...

2 Comments this post:

wan syamilah said...

hmm..mmg langsung tk de ciri2 keislaman...

Unknown said...

@syamila: itu la kak... ni kira komen dari perspektif islamic la kan.. bukan dari segi politik... memang menyedihkan..

Related Posts with Thumbnails